Yüz kızarıklığı,yüzün aniden kızarması nasıl geçer - Netividi

Yüz kızarıklığı,yüzün aniden kızarması nasıl geçer




yüz,yüz kızarması,yüz kızarıklığı
yüz kızarması
Yüz kızarmasının nedenleri ?
Yüz kızarmasının çok çeşitli sebepleri olabilir.Bunların en başında hepimizin bildiği gibi duygusal dalgalanmalar gelir.Sevindiğimizde,üzüldüğümüzde,korktuğumuzda ve öfkelendiğimizde vucüdumuzda adrenalin denilen bir hormon aniden salgılanır.Adrenalinin başlıca görevi damarları genişletmektir.Tabiki yüzümüzdeki damar ağı çok zengin olduğundan bu tür duygusal durumlarda yüzümüzde bir kızarma olması kaçınılmazdır.Ancak bu kızarıklığın derecesi kişinin cilt yapısana göre farklılıklar gösterir.Özellikle beyaz tenli insanlar damarlar cilt yüzeyine daha yakın olduğundan kızarıklık kolayca belli olabilir.Buna karşılık buğday ve esmer tenlilerde çok fazla dikkati çekmez.Alkol kullanımı yine yüzdeki damarları genişleten önemli bir faktördür.
Yüz kızarması nasıl Geçer ?
Yüz kızarmaları eğer bireyi rahatsız ediyorsa özellikle toplum içindeki sosyal ilişkileri kısıtlıyorsa o zaman tedavi yöntemlerinin gündeme gelmesi olağandır yine yüz kızarmasının sebebine bağlı olarak farklı tedavi yöntemleri vardır.Eğer altta yatan fiziki bir hastalık teşhis edilmişse örneğin yüksek tansiyon gibi herhangi bir hormon salgılayan tümör gibi o zaman bunlara yönelik tedaviler yüz kızarması belirtisini hızla yatıştıracaktır.Bunların haricinden cilt hassasiyetine bağlı güneşe,rüzgara bağlı olarak ortaya çıkan yüz kızarıklarında cildin yapısını kuvvetlendiren bir takım dermo kozmatik ürünler kullanılmalıdır.Duygusal kökenli çabuk heyecanlanmaya bağlı yüz kızarıklarında ise ilaçlar veya kremler yerine kişinin duygulanımını dengeye oturtacak tedavi yöntemi kullanılması daha uzun vadeli sonuç verecektir.


13 yorum:

  1. merhabalar ben yaklaşık 3 yıldır burun ve çevresinde doktorların dediğine göre seboreik dermatit sorunum var kızarıyor kaşınıyor ve igne ucu gibi küçük küçük iltihaplar oluşuyor.bir çok doktora gittim hepsi kortizonlu kremler verdiler kullandım fakat 1 hafat sonra tekrar etti.acaba bundan kurtulmak için ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  2. stresle alakalı bu yüz kızarıklığı. belki saçma gelecek ama alt yazılı dizi izlemenizi öneririm veya film. hem alt yazıyı takip etmek hemde oyuncuları takip etmek rahatlatıyo. garip ama doğru.

    YanıtlaSil
  3. @berk şenolçok ilginç bir öneri ama denemekte fayda var dostum. teşekkür ederiz önerin için...Deneyenler ve sonuç alanlar olursa yorum olarak bize yazsınlar sabitleştirelim..

    YanıtlaSil
  4. MERHABA BENİM ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ SOĞUKTA SICAKTA FUTBOLL YAPARKEN KOŞARKEN HEYECANLANINCA YANAKLARIM KIPKIRMIZI OLUYOR BU BENİ ÇOK RAHATSIZ EDİYOR NASIL KURTULABİLİRİM BU DURUMDAN ? MAİL İLE BENİ BİLGİLENDİREBİLİRSENİZ SEVİNİRİM celalrcbr@gmail.com

    YanıtlaSil
  5. @Adsızsizin yüzünüzün kızarmasının sebebi fiziki hastalık değil duygusal kökenli..Bu iyi bişey sonuçta fiziksel bir durum olsa daha kötü tedavisi için yukarıdada yazıldığı gibi duygularınızı dengeye oturtacak tedavi yöntemleri uygulanmalı..Bunun için Psikoterapi yöntemi ile tedavi uygulanabilir ancak soğukta ve sıcakta yüzünüz kızarıyorsa bu fiziki kökenli olabilir bunun için hekimlere başvurmalısınız önce cildiyeye onun yönlendirmesiyle psikiyatri gidebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. benim yüzüm topluluk içinde veya küçük seylerde çabuk kızarıyor bu beni çok sinir ediyo çözümü varmıdır?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba yüzüm sürekli aniden parca parca harita gibi kizariyor ayni sekilde göğüs kismim ve sirt bolgem aniden yanmaya badlio beynime vuruyor bu ateş nasıl yenicem bunu

    YanıtlaSil
  8. harita gibi o nasıl tabirdir ya :)) bayanlarda makyajla saklanıyor erkeklerde o durumda yok bende fazla yokta arada kızarıyor lazer işe yarıyormuş galiba bi soracam gelişmeleri haberdar ederim arkadaşlar :D

    YanıtlaSil
  9. @Öznur Yerliharita gibi güzelmiş :)) bayanlarda saklanabiliyo makyajla erkeklerde o durumda yok maalesef benim arada morgül oluyo rahatsız ediyor beni lazer falan yaptırabilirim yarın öbürgün sizi bilgilendiririm arkadaşlar :D

    YanıtlaSil
  10. bendede bu hastalık var yüz kızarması için çok az fondoten kullanıyorum kızaran bölgelere ve pek anlaşılmıyor, bazen ıslatıyorum hafiften iyice anlaşılmasın diye. hatta etkisinin biraz azalıp hiç anlaşılmaması için bazen gece yatmadan önce sürüyorum ama onun cilde zararları olabilirmiş eğer bu şekilde kullanacaksınız iyice araştırın. erkek olarak bu tarz ürünleri kullanmak zor olabiliyor ama kızarık gezmekten iyidir bide dediğim gibi uzun süre ciltte kalsa bile etkisi azalmıyor ve pek anlaşılmıyor ama zararlarını iyice araştırın. geçmiş olsun hepimize.

    YanıtlaSil
  11. Elma rendesi iyi geliyomus bi bilginiz varmı

    YanıtlaSil
  12. 19 yaşındayım. Senelerce bunu cekiyorum. Soğuktan sıcağa geçerken toplumun içinde yanlış birşey söyleyeceğim korkusundan. Sıcak havalardan kalabalık ortamlarda surekli belirgin oluyor. Bazen kendimi çok rahat hissetsem bile yüzüm yanıyor bunu nasıl yenebilirim lazer etki eder mi? Doğal yönleri var mı erkek olduğum için kozmetik urun kullanmak istemiyorum. ??

    YanıtlaSil
  13. ya soğukta sıcakta ve arkadaşlarımla konusurken yuuzum kızarıyor ve cok stres yapıyorum bu yuzdenne yapmalıyım ?.(

    YanıtlaSil

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçiminden "Anonim'i" Seçininiz..