Çift görme diplopi nedenleri nelerdir video anlatım izle - Netividi

Çift görme diplopi nedenleri nelerdir video anlatım izle




çift görme,şaşılık,çift görme neden olur,çift görmenin nedenleri
çift görme
Çift Görme Şaşılık
Çift görme durumu gerçekten çok zor bir hastalık.Çift görmenin nedenlerini madde madde yazmak istedim ancak beynin ve göz yapısını göstermeden anlatmak mümkün değil sonra youtube de Allah razı olsun bir doktor ismini bilmiyorum çok güzel bir şekilde şekillerle anlatarak açıklamış ve paylaşmış.Neden çift görürüz ve çift görmenin nedenleri nelerdir aşağıdaki videoyu izleyerek çok daha rahat bir şekilde öğrenebilirsiniz.Videonun sonundaki çift görme nedenlerini de madde madde aşağıya yazdım.Benim burada en çok ilgimi çeken kısım görme kısmının gözde değil beynin arkasında birleşip orada gerçekleşiyor olması..Gerçekten bu bilgi çok ilginç ben gözümüzle görüyoruz sanıyordum ancak asıl görme işlemi beynin tam arkasında gerçekleşiyormuş..Neyse çift görmeye neden olan sebepleri madde madde sıralayacak olursak ;
  • Diabetes Mellitus gibi hastalıkların seyri sırasında gözlenen sinir zedelenmeleri ile hipotirodi gibi hastalıkların seyrinde ortaya çıkan kas iltihaplanmaları
  • Anevrizma gibi genişlemiş damar yapısı altında ya da tümöral bası ile sinirlerin ezilmesi
  • İnfeksiyon ve inflamasyonlar nedeni ile sinirlerin iltihaplanmaları
  • Myastenia gravis gibi kas sinir arası iletimde geçişteki bozulmalar
  • Multipl Skleroz gibi beyni ilgilendiren demyelinizan durumlar
  • Beyin sapı damar tıkanmaları ya da kanamalar



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçiminden "Anonim'i" Seçininiz..