Yeni alevi açılımı,cem evlerine yine düzenleme geliyor - Netividi

Yeni alevi açılımı,cem evlerine yine düzenleme geliyor




alevi,alevi hakları,alevi açılımı,yeni alevi açılımı,cemevleri
alevi açılımı
Aleviler Ne İstiyor ?

Hükümet çözüm süreci kapsamında bir açılımda alevi vatandaşlara yaptı.Ben alevi değilim ancak bu açılımı destekliyorum çünkü bu memlekette 10 milyona yaklaşık alevi var onların talepleri devlet tarafından dikkate alınmalı özellikle cemevlerinin ibadethane sayılmasını çok doğru buluyorum daha önemlisi diyanet işlerinden cem evlerine kaynak aktarılmasının çook çook geç kalmış bir işlem olarak görüyorum Türkiye şimdiye kadar bu sorunu çözmeliydi zira ciddi bir alevi nüfus var ve onlar da bu devlete vergi ödüyor sunnilerde diğer inanç grupları da... o yüzden herkes eşit düzeyde vergilerinin dönüşümünü almalı.Ancak alevilerde kendi içlerinde ki ayrılıkları gidermeli yani kimi aleviler Allaha,peygambere inanırken kimisi Allaha,peygambere sövüyor.İnançlı alevileri bunların dışında tutuyorum yani geneli böyle demiyorum ancak alevilerin arasında ateistlerin yada potansiyel ateistlerin çok olduğunu biliyorum..Kimsenin inancını yada inançsızlığını yadırgamıyorum ancak aleviler tek bir çatı altında toplanması gerekiyor tek bir çatı altında toplanıp ne talep ettiklerini hükümete ve kamuoyuna bildirilmesi gerikiyor o açıdan bu konuya değindim laik bir ülkede yaşıyoruz kimse kimsenin inancını yargılamamalı..Laiklikten maksat dinsizlik değildir ben kendim müslümanım ancak devletimiz her inanç grubuna aynı mesafede olmalı bu açıdan laik olmalı laiklik budur.Kişiler laik olmaz olursa ( ateist olur ) devlet laik olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçiminden "Anonim'i" Seçininiz..