Evde karamel yapımı,Karamel nasıl yapılır,karamel tarifi - Netividi

Evde karamel yapımı,Karamel nasıl yapılır,karamel tarifi




karamel,karamel nasıl yapılır,karamel yapılışı,karamel hazırlanışı
karamel tarifi
Karamel için öncelikle gerekli malzemeler ;

1 Bardak toz şeker
5-6 kaşık su
1 Çelik Tava

Karamel Hazırlanışı :
 En önemli şey çelik tabanlı bir tavaya ihtiyacımız var.Çelik tabanlı olmasının bir sebebi var ısıyı hem eşit dağıtıyor hemde ısıyı kendi içinde saklıyabiliyor.Yapağımız şey şekerimizi tavamıza döküyoruz suyu sadece üstünde gezdiriyoruz ve şekerin suyu emmesini bekliyoruz.Tavayı kısık ateşte ocağın üstüne koyuyoruz.Tamamen renk değiştirine kadar önce altın sarısı rengini alacak daha sonra sevdiğimiz şekilde eğer biraz acı seviyorsak biraz daha koyu daha tatlımsı bir karamel seviyorsak kehribar rengini aldığında ocaktan alıyoruz tavayı.Bu işlem yaklaşık 10-11 dakika sürüyor daha sonra karameli ayrı kaplara kaşık ile koyabiliriz.


5 yorum:

  1. kardeşim yaptım ama bildiğiniz şeker oldu sepsert iğrenç yaa asla tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  2. suyu sonra koysak olmazmı???

    YanıtlaSil
  3. ben yaptım kıvamı sertleşmedi belki olur dedim ancak olmadı biraz daha tuttum yandı :( ziyan oldu o kadar şeker

    YanıtlaSil
  4. malzemeler eksik tereyağı krema vanilya ve çok az limon suyu gerek

    YanıtlaSil

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçiminden "Anonim'i" Seçininiz..