Askerlik Muayene yoklama kaçağı para cezası nereye ödenir ?


muayene kaçağı ceza tebliği
24 yaşındayım ve lisans seviyesinde bir üniversite okuyorum.Yaklaşık 8 y önce askerlik şubesine gittim ve tecil durumumu sordum .Tecilimin yaklaşık 2,5 yıl sonra biteceğini söylediler ve onaylı askerlik tecil belgesiyle birlikte eve geldim. 2,5 yıl daha tecilim var diye seviniyordum taaki bir iş başvurusu için tekrar askerlik şubesine gidip askerlik tecil şubesi isteyene kadar.Askerlik şubesine gittim ve tecil belgesi almak istiyorum dedim görevli memur eğitim durumumu sordu bende üniversite mezunuyum dedim görevli memur hala öğrenci gözüküyorsun ne zaman bitirdin okulu diye sordu bende 6 ay oldu dedim.6 ay oldu deyince neden şimdiye kadar şubemize haber vermediniz diye sordu ve bana muayene kaçağı durumuna düştüğümü ve bu konuda savunma yazmamı istedi.Ardından hemen sevk yazısı çıkarttı ve apar topar muayene oldum Bir sürü kağıt imzalattırtılar vs sonunda 1.5 yıl ek süre daha verdiler ve bundan sonra yalnızca yüksek lisans yapmam halinde 1 yıl daha tecilimi uzatabileceklerini söylediler.Yüksek lisans yapmaman halinde seneye kesin askersin dediler.Muayene kaçağı durumana düştüğüm için de eve idari para cezası geleceğini söyleyerek uğurladılar :) Neyse uzun lafın kısası lisans seviyesinde üniversite okuyan erkekler 29 yaşına kadar askerliğini tecil ettirebiliyor ancak kaç yaşında olursanız olun 4 yıllık bir fakülteyi bitirdiğiniz anda 2 yıl ek tecil süresi dışında askerliğiniz tecil olmuyor ancak yüksek lisans yapmanız halinde 2 yıla ek olarak 1 yıl daha tecil ettirebiliyorsunuz.Şimdi gelelim asıl konuya eğer sizde benim gibi muayene kaçağı durumuna düştüyseniz ve eve ceza geldiyse nereye ödeyeceğinize.
Muayene Kaçağı Cezası Nereye Ödenir ?
Bana muayene kaçağı para cezası 106 TL geldi.Ve ceza tebliğ zarfı elime ulaşır ulaşmaz ödemek için vergi dairesine gittim her vergi dairesi maalesef almıyor ancak mesala ankarada yaşayanlar için Ankara ulustaki yeğenbey vergi dairesi alıyor.Diğer illerdede durum aynıdır muhtemelen merkezdeki bir vergi dairesi alıyordur.Siz herhangi bir vergi dairesine gidin onlar size yönlendirir ya cezayı tahil eder ya da  sizi başka bir yere yönlendirir.1 ay içinde ödediğim için cezada indirimde yaptılar 106 liralık ceza 81 liraya düştü.Burada önemli olan şey cezayı ödediğinizde size verilen tahsil makbuzunu bağlı bulunduğunuz askerlik şubesine faks çekmeniz eğer faks çekmezseniz bir kaç yı sonra cezanız ödenmedi diye tekrar sizden ödemenizi isteyebilirler.Ödediği halde ödememişsin deyip tekrar ödeyenlerin var olduğunu biliyorum o yüzden ödeme makbuzunu kütüğünüzün bağlı  bulunduğunu ilin askerlik şubesine faks çekin ve makbuzu saklayın. BU YAZIYA YORUM YAPIN...

7 Yorum

Adsız
23 Kasım 2013 00:16

istanbul bahçelievlerdeyim bu askerlik cezasını hangi vergidairesine yatırmam gerekiyor beni aydınlatırmısınız

Adsız
20 Mart 2014 10:32

Allah razı olsun gerçekten aynı durum benimde başıma geldi yararlı bir yazı olmuş saol

25 Mart 2014 12:27

Askerlik şubesine gittiğimde yoklama kaçağı olarak gözüktüm sanırım 1 ay kadar cezası ise dediğiniz gibi 100 lira civarı falan dediler. Peki bu ceza ne zaman elime ulaşır ? Adrese m gelir yoksa muhtarlığa mı ? Bilgilendirirseniz sevinirim.

20 Haziran 2014 18:32

123 lira ceza aldım adresine gelir dediler ama 2 ayı geçti hala gelmedi

29 Temmuz 2014 15:36

ben yaklaşık 1,5 yıldır muayene kaçağıyım ne yapmam lazım ya da ne kadar ceza öderim bileniniz var mı

12 Kasım 2014 23:07

Yunus 1bucuk yıla yaklaşık olarak 924tl para cezası geliyor :(

Yorum Gönder

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçimi profilinden "Anonim" veya Adı/URL sekmesini seçin...