1 saniye kaç salise eder ? 1 Saniye 60 salise mi 100 salise mi ?


1 saniye,salise,kaç saniye eder,kaç saniye 1 salise olur
1 saniye kaç saliseye eşittir
Çok gereksiz bir bilgi gibi gözükebilir ancak bunu öğrenince buraya yazmak istedim benim gibi çok merak eden insan eminim oluyordur.Saliseleri genellikle günlük hayatta kullanmıyoruz aslına bakarsanız hayatın hiç bir alanında kullanılmıyor zira saniyenin 10 da biri kadar küçük bir zamanı kullanmamız imkansız yalnız olimpiyatlarda felan çok kullanılıyor ama yinede pek bilinmiyor 1 saniye 60 salise mi yoksa 100 salise mi diye çünkü işin içine salise girdiği zaman kafalar karışıyor.Siz ne dersiniz bu konuda bilmem ama bu konuda türk dil kurumuna güvenmek zorundayız ve türk dil kurumu diyor ki "Saniyenin 60'ta 1 kadar olan zaman zaman birimine salise denir" Yani 1 saniye 60 saliseye eşit geliyor.Yani yukarıda yazdığım gibi saniyenin 10 da biri diye günlük hayatta kullananlar var ancak salise 60ta birine eşitmiş günlük kullanımdada yanlış kullanıyoruz anlaşılan... BU YAZIYA YORUM YAPIN...

5 Yorum

Adsız
11 Mayıs 2014 14:02

Ben 100 salise 1 saniye diye biliyorum.

Adsız
1 Haziran 2014 13:23

Tşk çok işime yaradı ödevimi tamamladım kim yazdıysa allah razı o.sun fakat biraz daha resmi olursanız sevinirim

Adsız
1 Haziran 2014 13:24

Lütfen biraz resmi olun ayrıca çok teşekkür ederim sayenizde ödevimi tamamladım

Adsız
1 Haziran 2014 13:25

Biraz daha resmi olun

Adsız
29 Haziran 2014 16:54

Tşk...

Yorum Gönder

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçimi profilinden "Anonim" veya Adı/URL sekmesini seçin...