Güncel :
Ana Sayfa » , » Sık sık kabız olanlar nasıl beslenmeli,Kabızlağa iyi gelen yiyecekler

Sık sık kabız olanlar nasıl beslenmeli,Kabızlağa iyi gelen yiyecekler

kabız,kabız olmamak için,kabıza iyi gelen yiyecekler
kabızlık
Kabızlık Ve Beslenme,Kabızlağa iyi gelen Yiyecekler
Kabızlık sıkıntısı yaşayan bireylerin özellikle su kesinlikle tüketmeleri gerekmektedir.Günde 8-10 bardağın altına düşmemeli hatta mümkünse dahada üstüne çıkmalıdırlar.Burda fiziksel aktivite hem metobolizmayı hızlandırıcı hemde bağırsağı hızlandırıcı bir etkisi olması nedeniyle hareket etmeleri,spor yapmaları çok önemlidir.Kabızlıkta kuru meyveler çok önemli rol oynamaktadır.Kuru meyve tüketimi hem bağırsakları çalıştırmakta hemde kişiye ekstra enerji verme nedeniyle önemlidir.Ayrıca gül kurusu,yaban mersini,hurma,keçi boynuzu gibi bağırsak hızlandırıcı meyveler tüketilmelidir.Bunların kompostoları yapılıp tüketilmelidir.Marmalat yapıpda tüketilmesinde fayda vardır.Magnezyum içeriği özellikle yüksek olan besinler,bağırsak hızlandırdığı bilinmektedir.Bunlar ise, Ispanak,pazı,semizotu,fındık,badem,ceviz,nohut,kuru fasulye,barbunyadır.Kabız olan kişilerin düzenli yemek saati çok önemlidir.Çünkü metobolizma dengesinin sağlanması için metobolizmanın düzenli ve aktiviteleli çalışması için düzenli yemek yenmesi ve düzenli dışkılama gerçekleştirilmelidir.Özellikle sabah kahvaltısı yapmayan kişilerde kabızlık daha sık gürülmektedir.Ancak kişilerin beslenme düzenini tam manasıyla oturttuktan sonra hiç bir şekilde kabızlık sıkıntısı yaşamayacağına dair kesin bir durum yoktur.Ancak doğru beslenme kabızlık sorununu minumum seviyeye indirgeyecektir.
YORUM YAZ...

Yorum Gönder

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçimi profilinden "Anonim" veya Adı/URL sekmesini seçin...

 
Copyright © 2012. Netividi . Tüm hakları saklıdır.