Kanuni sultan süleymanın çocukları şehzadeleri nasıl öldü


kanunu sultan süleyman resmi,I.süleyman,kanuni resmi,padişah süleyman,padişah
I.Süleyman
Özellikle muhteşem yüzyıl dizisinden sonra Kanuni sultan süleymanın yaşamı ve çocuklarının nasıl öldüğü merak edilir oldu.Muhteşem yüzyıl dizisi reyting için senoryalaştırılırken birçok şey çarpıtılarak anlatılsada diziyi izliyorum ve eleştirmiyorum zira gençlerimizde bir tarih bilinci oluşturdu tarihe olan merakı artırdı ver artık hemen hemen herkes osmanlının yükselme devrini öğrendi yada öğrenmek için ilgi duyuyor.Ben bağnaz değilim yobaz hiç değilim o yüzden yasakçı zihniyetlerin inadına muhteşem yüzyılı destekliyorum..Şimdi gelelim sultan süleymanın çocuklarının,şehzadelerinin nasıl öldüğüne.

Şehzade Mahmud : Kanuni sultan süleymanın ilk çocuğudur.Fülane hatundan olmadır.8 yaşındayken geçirmiş olduğu bir hastalıktan ölmüştür.

Şehzade Mustafa : Kanuni sultan süleymanın ikinci çocuğudur.1515'de kanuni şehzade iken manisada dünyaya gelmiştir.Mahidevrandan olmadır.Şehzade mustafa sırasıyla saruhan,amasya,konya sancakbeyliği yaptı.Ölümü konusunda çeşitli dedikodular vardır.Hürrem sultan ve Veziri azam Rüstem paşanın şehzade mustafanın kanuniye karşı açık isyan hazırlığı içerisinde olduğu konusunda kanuniye yanlış bilgiler verdiği bilinmektedir.Ancak başlarda kanuni sultan süleyman bunlara itibar etmemiştir ancak Hürrem sultan ve rüstem paşa şehzade mustafanın mührüyle yazılmış sahte mektuplar üreterek kanuniyi ikna etti ve kanuni nahçıvan seferine çıkarken kendi otağında şehzade mustafanın boğdurtturulması emrini verdi.Ölümünden sonra yeniçeriler ve halk ayaklanmış ölümüne çok üzülmüştür.Yeniçeriler şehzadenin ölümünden rüstem paşayı sorumlu tutarak rüstem paşayı öldürmek için çadırını basmışlar fakat bulamamışlardır.Kanuni yeniçerilerden gelen baskılara dayanamayarak rüstem paşayı azletmiştir.Şehzade mustafa için birçok mersiye yazılmıştır bunlardan en bilineni taşlıcalı yahyanınkidir.

Meded meded bu cihanın yıkıldı bir yanı
Ecel celalileri aldı Mustafa Han'ı
Dolundu mihr-i cemali bozuldu erkanı
Vebale koydular al ile Al-i Osman'ı

Şehzade Murad : 1521'de dünyaya gelen ve bebekken ekim 1521'de vefat eden Murad'ın annesi kesin olarak bilinmiyor.Not : ( Gülfem ismi kaynaklarda tam olarak doğrulanmamıştır ancak muhteşem yüzyılda gülfem hatun olarak geçer )

Şehzade Mehmed : Kanuni sultan süleymanın hürrem sultandan olma ilk çocuğudur.1521 yılında doğmuş 1543 yılında ölmüştür.Zayıf bünyeli olduğu ve sanata çok düşkün olduğu kaynaklarda bilinmektedir.Ölüm nedeni hakkında kesin bir bilgi olma+makla birlikte ya çiçek hastalığından yada eceliyle öldüğü düşünülmektedir.

Şehzade Abdullah : Annesinin ismi kaynaklarda bilinmemektedir.2 yada 3 yaşındayken ölmüştür

II. Selim : Kanuni sultandan sonra padişah olan şehzadedir.1524 yılında doğdu 1574'te öldü.Sarı selim olarak bilinir.Şehzade selim ile girdiği taht mücadelesini kazanmış babasının 1566 yılında ölümü üzerine tahtın tek varisi olarak tahta geçmiştir.

Şehzade Bayezid : Hürrem sultandan olmadır.Şehzade bayezid'in hayat hikayesi biraz tuhafdır.Kanuni hayattayken kardeşi II.Selim ile taht mücadelesine girmiş ve yenilmiştir.Yenilgiden sonra irana kaçmıştır.İranda Tahmasb aracılığıyla babasından affını istedi bunun üzerine kanuni 1.200.000 altın lira vererek beyazıdı irandan geri aldı ancak kanuni onu affetmedi kavzinde boğdurttu.

Şehzade Cihangir : Hürrem sultanın doğuştan kambur ve bir takım hastalıkları bulunan şehzadesidir 1531 yılında dünyaya gelmiştir.1553 yılında abisi şehzade mustafanın ölümünden sonra ölmüştür.Ağbeyinin ölümüne üzüntüsünden öldüğüne dair rivayetlerde vardır.Ölümünden sonra kanuni çok üzülmüştür ve istanbulda bir semte cihangir ismini vermiştir.

Haklarında bilgi olmayan diğer şehzadeleri

Şehzade Orhan (1543-1562)
Şehzade Ahmed (Mahidevran Sultanın 2.oğlu olarak bilinir)
Şehzade Osman (1545-1562)
Şehzade Abdullah
Şehzade Mehmed (1526-1533)
Şehzade Mehmed (3 yaşında boğdurulduğu bilgisi var)
Şehzade Orhan (1554-1562)
Alakalı İçerik ---> Fatih sultan mehmedin çocukları şehzadeleri nasıl öldü BU YAZIYA YORUM YAPIN...

109 Yorum

Adsız
3 Mayıs 2013 00:34

By ne ya Boyle osmanlimi olur

Adsız
9 Mayıs 2013 22:31

nasıl olr yavşak

Adsız
14 Mayıs 2013 11:36

sizemi soracaklardı len

Adsız
16 Mayıs 2013 13:41

dogru annene sormak lazim belkide onun gozunde herkez potansiyel kanunidir ki senin gibi bir göt dogurmuş

Adsız
30 Mayıs 2013 09:09

haha

Adsız
6 Haziran 2013 10:39

hepsi seri katil gibi bu nasıl muhteşemlik nasıl bir yüzyıl .

7 Haziran 2013 12:24

TAHT KAVGASI VE İKTİDAR YÜZÜNDEN NELER OLMUŞ.. BUGÜN İSE KOLTUK SAVAŞI VE PARA...

Adsız
11 Haziran 2013 12:27

len ne malsının yemın olsun yaa hiç kafanız calısmıyor görende Halit ergenç öldürdü zannedecek tarhte zaten ölmüş yani senaryolaştırıyorlar .. Ulaşında senaristlere size bi güzellk yapıp öldürmesnler sdfasdafs

Adsız
14 Haziran 2013 09:00

Omdan bundan dogan cocuklar beli bile degil kimden gavurun kizlarindan olan cocuklar al size osmanli yazik yazik hep uckur davasi o onu bu bunu harrem de harrem bu ne yaa bsbaxa bak tühhhhhh

14 Haziran 2013 16:20

zırvalamayın.orada çocuklarını boğdurtması çıkan ya da çıkması olağan taht kavgalarında daha fazla insan ölmesini engellemek arzusundan ötürüdür.devletin ve kullarının bekasını herşeyden üstün gören padişahtır kanuni.

Adsız
17 Haziran 2013 12:28

kesin sesinizi hepinizi boğdurturum...

Adsız
17 Haziran 2013 18:55

yazarin ismi yok, kaynak yok. Hic kaynaklariniza kritik gözle bakmazmisiniz siz? mal mal gördügunüz her ota yaylanirmisniz:))

Adsız
19 Haziran 2013 13:43

sacm sapan konusma uckur davasi filan degil osmanli soyunun devami icin bu sartti cunku taht bu nerdeyse butun dunyayi idare etmek demek guc demek kuvvet demek o zamanlar sadece topkapi sarayina degil her sehre bir idareci lazimdi o yuzdende ne kadar cok sehzade okadar guc demekti ayrica padisahlar sehzadelerin bir sekilde olecegini biliyorlardi zira o zamanlar salgin hastaliklar kol geziyor fakat doktor yoktu simdi anladinizmi uckurmu baska biseymi biraz kitap okuyun da ogrenin

pasahan
19 Haziran 2013 17:02

Tarih; kendi zaman dilimi içerindeki şartlar ve sosyolojik yapıya göre değerlendirilmelidir.
Bu günkü sosyal algıya ve bilgi birikimine göre değerlendirmek yanlış olur.

Ayrıca; Muhteşem yüzyıl dizisi tarihi tam yansıtmaz, adı üstünde senaryo...
Senaryoyu yazan, kendi egosu ve algısı üzerine kurmuştur, ve de haddi aşsa da normal sayılması gerekir.

Adsız
19 Haziran 2013 22:53

SAMPIYON BESIKTAS

Adsız
19 Haziran 2013 23:11

azı olan konuşuyor

Adsız
19 Haziran 2013 23:16

budizi kurgusaldır arkadaşlar gercek osmanlı boyle olsaydı kac yuzyıl üç kıtaya hakım kalabılır mıydı mantıklı olun be ya

19 Haziran 2013 23:35

o seneryoyu yazanda oyuncularda hepsi ziinaa çocukları bunlar sultan suleymanın öyle olmasına imkan yok şayet suleyman çok dindar ve kanun adamıydı bu vasıfları bulunduran bi padişah dizideki gibi olsaydı cümle osmanlı mülkü yok olurdu ziinaa çocukları unutmayın bunuuu

20 Haziran 2013 12:03

Hurremin oglu sehzade Mehmet olmemeliydi.ben cok uzuldum.beni en cok uzende Mahidevran tarafindan oldurulmesidir.bu nasil osmanli.bowyna kelleler gidiyor.bosuna zihirletiliyor(sehzadeler) Hurreminde gitnesi beni cok uzdu.Ferihanin annesi geldi diziye

20 Haziran 2013 12:04

Ama shehzade Hurremin oglu Mehmet olmemeliydi.Chok üzüldüm.bosuna oldurdu.beni uzende oki Mahidevran tRafindan oldurulmesi.:'(

20 Haziran 2013 14:00

Olum bak git boğdururum seni

Adsız
20 Haziran 2013 17:17

Hersey guzel olacak

Adsız
21 Haziran 2013 01:46

ya arkadaşım nereden buluyonuz bu lafları gülmeyen aptaldır lan

Adsız
21 Haziran 2013 01:48

hala gülüyorum ......

21 Haziran 2013 10:20

Bence rustem paşa olsun beni sinir ediyor

Adsız
21 Haziran 2013 20:11

lan kanuniye güven olmaz bi kç kes kendi kendini bile boğdurtmağa kalkmış

Adsız
27 Haziran 2013 18:35

Muhteşm yüzyıl Osmanlının muhteşmliğini sonudur, aynı zamanda sonun da aşlangıcıdır. Hürremin elinde oyucak bir sultan, devleti yöneten pargalı, hertürlü entrikayı gömeyecek kadar aciz bir padişah. Ve sonun başlangıcı; vizyon sahibi, çok iyi yetişmiş bir şehzaenin entrikalarla boğdurtulması. Madrabaz, yalacı, karı budalası ( hamamda karı kovalarken sabuna basıp düşer, beyin kanamasından ölür.)bir şehzadenin tahta çıkması. İşte MUHTEŞEM OSMANLI budur. MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜ SAYGI, SEVGİ, MİNNETLE ANIYORUM.

Adsız
30 Haziran 2013 22:59

Cumhuriyet'in kıymetini anlamayanlara örnek ama nafile

1 Temmuz 2013 06:14

arkadaşlar Talha Uğurluel "DÜNYAYA HÜKMEDEN SULTAN KANUNİ" yi okuyun. bir solukta okuyacağınız harika bir kitap. kitaptaki her bilgi yerinde araştırma yapılarak fotoğraflı bir şekilde yazılmış. yazar Talha Uğurluel tüm zamanların en büyük hükümdarı Kanuni Sultan Süleyman'ın dünya üzerinde ayak bastığı her bölgeye giderek yapmış ek araştırmalarını. Yavuz Sultan Selim, Kanuni Sultan Süleyman, Pargalı İbrahim Paşa, Hürrem Sultan ve Osmanlı Haremi hakkında ne kadar yanlış bilgilere sahip olduğumuzu kitabın daha ilk sayfalarında anlayacaksınız.

Saygılar...

Adsız
28 Ağustos 2013 17:24

kanuni oğlu mustafayı öldürdükten sonra büyür de intikam alır diye 7 yaşındaki oğlunu, kendi öz torununu öldürten cani sadist ruhlu soğukkanlı bir katilmiş

Adsız
5 Eylül 2013 13:20

şehzade abdullah'ın annesi hürrem sultan diye biliniyor ama..

Adsız
18 Eylül 2013 19:12

Kendi oglunu oldurten adam midir.. goruoz iste. 600 yil mis. Zaten 300 u cokme. Bak ingiliz kralligi 1500 yildir ayakta

Adsız
18 Eylül 2013 22:01

Yorumlari okudum vede sacmalikdan baska bisey göremedim, anlasilan bu dizi sizlerin Aklini Almis

Adsız
19 Eylül 2013 00:02

ALLAH,AKIL FİKİR VERSİN...

Adsız
21 Eylül 2013 13:22

@Adsız ne mal insansın ya koskoca osmanlı imparatorluğunu ingilizlerle karşılaştırıyorsun

Adsız
21 Eylül 2013 13:23

@Adsız
sen ne kadar salak bi insansın ki Kanuni Sultan Süleyman gibi bir padişahı reyting kaygılarıyla senoryolaştırılmış bir diziden izleyerek yargılıyorsun cahil herif aç kitap oku biraz da bak bakalım kanuni neler yapmış tarihi kaynağından öğren dizi izleyerek değil..

Adsız
1 Ekim 2013 18:22

Hepp hurreminn yuzunden bide ysnliss karar vermiss suleyman ondanda selimi tahta ituturmiuss.

1 Ekim 2013 18:29

@AdsızDostum diziye göre hürrem sultanı ve sultan süleymanı değerlendirmen çok yanlış...

Adsız
11 Ekim 2013 20:31

BUNLAR TARİH ÖNCESİNDE GERÇEKLEŞMİŞ OLAYLAR DİZİYİ ÇARPITIYOLAR AMA BİLGİLER DOĞRU

11 Ekim 2013 23:59

@Adsızevet yazımızda da belirttik zaten senaryolaştırırken çarpıtıyorlar ancak yukarıdaki bilgiler doğrudur.

Adsız
18 Ekim 2013 18:10

Tahta Mustafa , Mehmed veya Cihangir geçmeliydi. Ne yazık ki kader farklıymış. Ama dolduruşların kinlerin o zamandan olduğu belliymiş . Bir baba evladına nasıl kıyar Kanuni eceliyle öldü Hürrem de öyle. Ayrıca muhteşem yüzyıl dizisinden gelenler hiç konuşmasın ben öyle saçmalık görmedim bi cihan padişahı haremden hiç mi çıkmaz

18 Ekim 2013 19:37

@Adsızkardeşim sende diziden etkileniyorsun demekki bir baba evladına nasıl kıyar gibi bir cümle kurduğuna göre..Kanuni oğullarını öldürttüyse bunu devletin bekası için yapmıştır yoksa keyif olsun tahta selim çıksın diye değil..Osmanlı öncesi kurulan türk devletlerinin parçalanma sebebi hep taht kavgalarıdır.Hükümdar ölünce tahta iki oğlu varsa ikiside önce ülkeyi bölerek yönetmiş daha sonra daha küçük parçalara ayrılarak yıkılmıştır.Osmanlı 600 sene cihana hükmettiyse bunda fatihin devletin bekası için kardeş katli vaciptir yasası etkili olmuştur.

Adsız
23 Ekim 2013 21:51

Madem bu kadar evlat öldürülecek ne yaparlar o zaman!Sonları başından belli!

Adsız
23 Ekim 2013 22:00

Osmanlı ırkı yabancı cariyeler sayesinde dahe en başında yolundan çıkmış!Ondan bundan çocuk sonra katliyamı devlet bekası için vaciptir!

23 Ekim 2013 23:46

@Adsızya şu çarşamba akşamları muhteşem yüzyılı izleyip osmanlıyı karalayan yorumlar yazıyorsunuz ya deli oluyorum..Kardeşim kimin haddine osmanlıyı eleştirmek osmanlı imparatorluğunun 6 asırda türk ve islam dünyasına kattığı değer biraz okuyan ve takdir eden insan için açık seçik ortadadır.Lütfen diziyi dizi olarak izleyin..Dizideki harem ve çekişmeler hayal ürünüdür..

Adsız
24 Ekim 2013 01:37

hepiniz gerizekalısınız kendinizi diziye kaptırmışsınız biraz açında kitap okuyuuuuun

Adsız
30 Ekim 2013 20:16

mehmetin ölmesi kötü oldu

Adsız
31 Ekim 2013 22:01

Yavsak osmanli caldigi cocuklarla insanlari birbirine kirdiryor.kanuni ibnesi piclerini katlediyor.Hala osmanli olmakla ovunen salaklar var.

Adsız
31 Ekim 2013 22:16

Ne katti osmanli kandan hirsizliktan baska

Adsız
6 Kasım 2013 23:32

bunların ömrü baba kardeş öldürmeyle birde güzel hatunlarla geçmiş halk kımın umrunda.... kanuni sadece hürrem avradı yuzunde mustafayı katletmiştir sonuç ordada...sevr anlaşmasında osmanlı canıma kıyma ülkeyi al demedimi imzayı attı....

Adsız
7 Kasım 2013 00:18

@Adsızsen kimsinde osmanliya bu sozleri edebiliyorsun! Asalik siyonist kopek insanliktan nasibini alamamis veledizina olanda sensin ayrica

Adsız
7 Kasım 2013 04:25

ben Osmanliyi hich sevmedim... diziyle alakasi yok! Tut devleti olarak tum Turkleri dushman etti kendine... shimdi bir arada tutan insanlara Allahdan sabir dilerim.Diziye gelince bize dushman ne lazim kendimizden buyuk dushman yok . boyle hainlik ben gormedim...:((

Adsız
19 Kasım 2013 10:39

@Ads�z KESİNLİKLE KATILIYORUM
İNANMAK İSTEMİYORUM OKUDUKLARIMA EL KADAR BEBEKLERİ KOLTUK SEVDALARI UĞRUNA ÖLDÜREN ÖLDÜRTEN İNSANLARLA DOLU TARİHİMİZ... HİÇBİR HAKLI NEDEN MASUM BİR ÇOCUGUN ÖLDÜRÜLMESİNİ AKLAYAMAZ. BUNU ALLAH AFFETMEZ

Adsız
19 Kasım 2013 18:38

@AdsızSalak koltuk sevdasına değil devletin bekası için yapılmıştır dizideki saçma sapan sahneleri izleyip tarihi gerçekleri,dönemin şartlarını,algısını bilmeden cahilce konuşup koskoca osmanlı imparatorluğuna,3 kıtaya hükmetmiş fatihe,kanuniye,yavuza bok atmayın..

Adsız
20 Kasım 2013 21:41

Amın ogullari

Adsız
21 Kasım 2013 09:52

bu bir kurgu tabiki gercek olmayacak. bire bir gercegini yapsalar belgesel olurdu. birde sunu soyleyeyim ben tarihciyim. tarihi iyi analiz ettiginizde goreceksiniz ki osmanlinin cokusu kardes ve ogul katlinin sona ermesi ile baslar.

Adsız
21 Kasım 2013 14:38

Kanuni matbaanın keşfinden 56 yıl sonra doğmuştur, Osmanlıya getirmeyi hiç düşünmemiş, Avrupa gemilerle haldır haldır dünyayı keşfederken (ümit burnu keşfi 1488) , Kanuninin 70 yılı aşkın ömründe aklına bilimi ve teknoljiyi takip etmek ya da rekabet etmek gelmemiştir. Çünkü o zaten dünya imparatorudur ve hep öyle kalacağını düşünür. Matbaanın gelisi tam 270 yıl sonradır. Kanuni dönemi kaçınılmaz çöküşün başlangıcıdır.

21 Kasım 2013 19:14

@Adsızbravo kardeşim sonunda doğru düzgün yorum yazan çıktı bu konuda esasında bunu lise okumuş herkesin bilmesi gerekiyor kardeş katlinin kaldırılması yerine kafes sisteminin uygulanması şehzadelerin sancaklara gönderilmemesi ileride hükümdar olacak şehzadeleri devlet işlerinde ve askeri işlerde tecrübesiz bıraktığı, devletin gerilemisini ve çöküşünün altında sebep olduğu bütün tarihçilerin ortak düşüncesidir.

21 Kasım 2013 19:52

bu padisahlarin hepsi o cocugudur bunlarin ovunulecek hic bir yani yok taht icin evladini bogduran kardesi kardesi kirdiran osmanli tam bir serefsiz irktir

Adsız
22 Kasım 2013 03:48

nasıl savunursunuz 20 evladım olsa birine kıyama ,,çok kalpsizvicdansız kör cahillermiş okadar...

Adsız
23 Kasım 2013 13:28

evlat kardeş katili sapıklar

Adsız
24 Kasım 2013 02:41

muhteşem yüzyıl yalanları çokta olsa,insanların atalarını araştırıp öğrenmelerinde büyük fayda sağlamıştır.atalarının iki günlük hesaplarla değil,bu günümüzü kimlere borçlu olduğumuzu ortaya çıkarmıştır.Allah atalarımızdan razı olsun.İBRAHİM ÖZCAN

Adsız
27 Kasım 2013 03:34

yanlıs bilgi. taraftari degilim ancak duzeltmek isterim. vahdettin sevr anlasmasini imzalamadi. hatta bunu imzalamaktansa tahttan feragat etmeyi tercih ederim dedi. bilmeden sallamayin...

Adsız
28 Kasım 2013 20:54

Hepinizi edebini.sahini sikim.ulan gotunuz rahat dimi.nie eahatlan soysuzlar osmanli.aldi bu.toprahlari.sizlere bahsetti ben.turkum osmanli.torunuyum onlarin bizlere verdigi topragi.kendinizi siktire siktire elaleme.uzatiyorsunuz.nie tarihi gotinzden.anliyorsunz o.zamanlar.suleman oldurmese.nerdelan.hak.hukuk sadece hersen hurrwm.sucudur ilerisini.dusune.ebesini.siktirsin

Adsız
19 Aralık 2013 21:51

bune arkadaş adamın silah hiç durmamış sürekli çocuk yapmış

adsız
20 Aralık 2013 21:14

Langöt cocugu bir gün gelecek osmanlı ozaman görüşürüz

21 Aralık 2013 00:00

onun bunun ağzına bakıp 3 evladım var birinin saçının teliline zarar veremem
değil taht dünyanın altınmadenlerini bağışlasalarbile
amına korum böyle padişahın da tahtında ne oldu hepsi anasının amınığördü

Adsız
25 Aralık 2013 00:05

ulan osmanlıya dil uzatan şerefsiz adi pislikk insanlar lafım tek kişiye değil tüm şerefsizlere sizde bir damla şeref olsa bu ülkeden siktir olur gidersiniz lan adiler size her pahasına gerekirse evladını gözden çıkararak bıraktıkları bu topraklarda hem rahatca gezinin hemde osmanlı padişahlarına laf edin ulan kafirler değil laf etmek adlarını o pis ağzınıza alırken besmele çekinde alın tabi biliyosanız pisliklerr siktirr olunlan

Adsız
1 Ocak 2014 15:09

Madem taht kavgası olmasını istemiyor tek eşli olaymış Kanuni. Bune her gittiği yerde bir hatuna kaymış.Birde osmanlıya türk diyorlar ya Hangi padişahın annesi türk hepsi rus amınakoyum. Tüm osmanlı rusçocuğu.

Adsız
9 Ocak 2014 02:45

acik soylemem gerekirse teee basindan takip ediyorum muhtesem yuzyili. begeniyor muyum ewtt ama tabiki gercek osmalida sultan suleymanin kadin duskunu olmadigini, kadinlarin gogusleri saclari baslari acikta gezmediginide biliyorum. adi ustunde dizii kardesim bu.
bence insan sadece dizide gordukleriyle osmanliyi yargilamamali,

Adsız
15 Ocak 2014 23:06

mustafa için ölurum

Adsız
15 Ocak 2014 23:54

pekala dinimizde YARADANIN VERDİĞİ CANI KULUN ALMASI DİYE BİR ŞEY VAR MI? YANİ DEVLETİN BEKASI İÇİN EVLAT BOĞDURTMA SİZE ÇOK ANLAMLI GELEBİLİYOR İNANAMIYORUM... YANİ KOSKOCA OSMANLI BU DURUMU ENGELLEYECEK BAŞKA ÇÖZÜM BULAMAMIŞ MI? TOPLUMUN AHLAKINI VE İNANIŞINI DERİNDEN SARSACAK BU DURUMA NASIL ONAY VEREBİLİYORSUNUZ

Adsız
16 Ocak 2014 14:27

@Mustafa yal�nsen ekmeğine bak siyaset senin neyine

Adsız
18 Ocak 2014 12:32

BU REVAYETLER HAMISI YALANDIR SULTAN SULEYM,ANDAN SONRA TAHTA BOYUK OGLU MUSTAFA CIXIR CIXDIGI GUN SEHZADE SELIM SURGUN EDIR BEYAZIDI AZAM TAYIN EDIR

19 Ocak 2014 19:14

bişey bilmiyon sölüyon muhteşem yüzyılı izlemişsin tribe girmisin

19 Ocak 2014 22:43

Bir taht bir ülke bir insan kaç şehzade...

23 Ocak 2014 22:34

bir de denir ki Sultan Süleyman sarayda degil hep ordusunun basinda savastaydi... :D bu nasil savas komutanidir ki sanki hergün saraydaymis gibi hatunlari gebe birakir... bi gidin yaw buna kim inanir... adam bildigimiz döllerim israf olmasin demis...

Adsız
29 Ocak 2014 22:06

@Özlem KYCözlem ananin dölü yahudimydi

Adsız
29 Ocak 2014 22:11

Osmanlidan utanan şeref mağdurları, belliki yahudi tohumusunuz... Yada çok babalisinız...bu topraklarda aldığıniz nefes yarın mahşerde sizden hesap soracaktır.

Adsız
29 Ocak 2014 22:50

Neyi muhtesem amk neyi pasalar bile hirvat hurrem ne orospu oldugu belli degil sikeyim amini hepsinin sehzade mustafa adammis

Adsız
29 Ocak 2014 23:40

kanuni en çok sefer yapan padişahtır bu yüzden sarayda fazla kalamaz.Birde
hanedanın devamının sağlanmasıda önemli. Muhteşem Yüzyıl dizisi izleyicileri olumlu yönde etkilemiştir bence.ecdadımızı ,geçmişimizi araştırmamıza zemin hazırlamıştır.

Adsız
30 Ocak 2014 18:01

Cariyeler Türk değildi çünkü cariyeler bir köledir. Türk kadılarını köle yapmamak amacıyla çeşitli ülkelerden cariye getirmişlerdir.Aksi halde beylerin paşaların hanımları cariye olacaktı. Biraz tarih okuyun...

Adsız
30 Ocak 2014 18:12

Sen Osmanlıyı savunmuyosan TÜRK olduğunu da savunmuyorsundur. Oamanlı o zamanlar bütün dünyanın korktuğu bir imparatorlukken, atalarımız bu imparatorluğu kurmak için ne kadar şehit vermişken sen oturduğun yerden yargılıyosun Osmanlıyı. Büyük yanlış. Eğer devletin bölünmemesi için kan dökülmesi gerekiyorsa bütün devletler o zaman bunu yapardı sadece Osmanlı değil yani. Ama günümüzde böyle bir şey söz konusu değil tabi ki o yüzden yargılamak yerine o zamanın şartlarını göz önünde bularak anlamak araştırmak gerekir.

Adsız
30 Ocak 2014 18:22

Tarih öğrenin

Adsız
30 Ocak 2014 18:32

Bazı kişiler bilip bilmeden şehzadeler gevur kızlarından gibi cümleler yazmış. TV'de çıkan bi hocadan duyduğuma göre ; Haremdeki cariyeler Türk kadını olmazmış çünkü cariyeler köledir ve Türk kadınları köle değillerdir o yüzden başka ülkelerden cariyeler getirilmiştir ama bunlar tabi ki de sizin deyiminizle 'gevur' değillerdi.Eğer Türk kadınları hareme alınsaydı beylerin paşaların hanımları da cariye olabillirdi ya da akrabalıklar olurdu bu halde kargaşalar yaşanırdı. Bir başka konu ise Dizi tarihi yanlış anlatıyor diye arkadaşım sonuçta dizi bu eğer sırf savaşları gösterse kim izler. Eğer tarihe bu kadar merakınız varsa diziden medet ummayıp çeşitli kaynaklardan öğrenin. Zaten dizinin başında da 'tarihden ilham alınarak' sözü geçer yani tarihin tıpatıp aynısını yapmıyorlar. Evet bu bi gerçek dizi de yanlış şeyler anlatıyorlar. Hürrem Sultan'ı kötülüyorlar. Oysaki Hürrem Sultan Mustafayı sahte mektuplarla değil Mustafa'nın yazdığı mektupları ortaya çıkarıp Kanuni Sultan Süleyman'a göstermiştir. Biraz düşünün sizin oğullarınza karşı Mustafa hangi anne kendi oğlunun ölümünü izlemek ister ki. Hürrem de gerekeni yapıp oğullarının katledilmesini önlemiştir.Mahidevran da oğlunu korumuştur fakat iktidarda bir kişi kazanır o da Hürrem Sultan olmuştur. Bir 7. sınıf öğrencisi olarak bu kadar bilgiye sahibim eğer yanlışım varsa düzeltmenizi isterim. :))

Adsız
30 Ocak 2014 20:24

Yazik o yillarda oyleyms osmnli olmaktanda turk olmaktanda gurur duyuyorum sizin gbi cahiller acin okuyu. Kitap eminim bu dizi yaynlanmasaydi kanuninin kim oldgnu bile bilmiodunz sozum meclstn dsri ama soytari kaynio etraf serfszler dinsz.inanszlar ictgnz suda haklari.var serfsz olms insnlr .

Adsız
31 Ocak 2014 18:30

osmanlıda bir tane türk yoktur.hepsi devşirme rus romen ne olduğu belli olmayan adamlar.

Adsız
12 Şubat 2014 23:48

@Admin

admin çok haklısın kardeşim, tarihi bilmeden buraya gelip saçma sapan yorum yapan ergenleri görünce acıyorum onlara, OSMANLI İMPARATORLUĞUNUN Dünyaya Nasıl hükmettiğini bilmeden cahilce eleştiriyolar. taht kavgalarını önleyemeselerdi Osmanlı asla dünyaya hükmedemezdi

Adsız
13 Şubat 2014 10:08

kanunin. mustafa yı boğarak 7dilsiz cellatlara öldürttü kanuni. en iyi oğlunu öldürttü. hiç acıma yokmuş

Adsız
13 Şubat 2014 22:08

ACIMASIZ OSMANLI NASIL BİBABA EVLADINI ÖLDÜRTÜR BE MECBURMUŞ CAHİLİN BİRİ ÖYLE YAZMIŞ KALIN KAFALI SEN HIRSIZ BİLE OLSAN BABAN SENİ ÖLDÜYORMU ÖKÜZ KAFA NEFRETEWDİYORUM OSMANLIDAN YAŞASIN ATATÜRKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK VE ÇOK MUTLUYUM NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE PİS OSMANI TAYYİP ERDOĞAN UTANMADAN KÖPRÜYE FALAN OSMANLININ İSİMLERİNDEN SEÇİYOR LANET OLSUN BÖÇYLE OSMANLIYA

Adsız
15 Şubat 2014 05:24

salakmisin be sen atatürkle osmanlinin alakasi ne hele tayib osmanlinin tirnagi olamaz, o adam sadece baba degil koskoca cihanin en basindaki kisi önce o yere gelin sizide görelim, adaletli olmak budur iste yok evladim yok akrabam yok bilmem neyim diye torpil yok, devlet icinde devlet kurmanin cezasi budur nizam böyle saglanir, sanki sizinki canda onunki degil, ne biliyorsunuz onun yüregininde sizlamadigini, Rabbime sükürler olsunki beni biOsmanli torunu olarak yaratmis...

Adsız
15 Şubat 2014 08:07

@Özlem KYC benimkide boşa gitmese sana versem olar mı?

Adsız
15 Şubat 2014 21:26

bencede insan evladına kıyamaz belki o günün şartlarında taht sevdası vardı tahttan indirilirim diye korku vardı ne olursa olsun evladın canı alınacağına başka çözümler üretilebilirdi elinden kuran düşmeyen bir padişahın böyle büyük bir gaflete düşmesi şaşırtıcı ALLAHIN VERDİĞİ CANI KUL ALAMAZ HELEKİ EVLADININ GÖKTEN İNEN KOÇ BOŞUNAMI İNMİŞ!!!

Adsız
16 Şubat 2014 04:41

Mehmed nasıl Fatih olmuş peki?babası ölmeden nasıl tahta geçmiş? Ondan sonra yok devletin devamlılığı felan için boğdurmuş öldürmüş hikaye...
Önemli olan Murad gibi geleceği görebilmek süleyman gibi ölene kadar tahtta oturabilmek değil...
İste bu yüzden birinin oğluna tarih Fatih sultan Mehmed Han diyor,
diğerinin ogluna sarhoş selim olay bu kadar basit...

Adsız
16 Şubat 2014 13:29

osmalı bu duruma getiren selim rahat uyu zaten hamamda karı peşinde öldün süleymanda bunların oyun oldugunu biliyordu taht için yaptı çöküşü hazırladı bir baba ogluna kıyarsa rabbimde onları cezalandırır böyle

Adsız
16 Şubat 2014 16:36

Aslında Kanuni Sultan Süleyman padişahlık döneminin yaklaşık %90 küsürünü seferde geçirmiştir.Diziye gelirsek savaşları kısa tutuyorlar zaten uzun tutsalar dizi izlenmez .ve benim en çok karşı çıktığım yerler ise harem yerleridir .Çünkü haremde bile olsa öyle açık seçik dolaşamazlar dolaşmazlar. Hürrem'e gelirsek tam bilgiye sahip değilim ama bir kitapta Kanuni'ye sırıl sıklam aşık biri bir kitapta ise entrikalar yapan biri olarak bahsediliyor hangisi doğru bilmiyorum .Ve şehzadelere gelirsek Şehzade Mustafa'nın öldürülmesi ne kadar doğru bilmiyorum ama Şehzade Mustafa'nın 7 aşındaki oğlunun öldürülmesi çök kötü bence ben Sarı Selim'in geçmesi hoşuma gitmiyor çünkü içki içen biri olduğu (kitapta okudum) ve kadın düşkünü olduğu söyleniyor fakat tam bir bilgiye sahip değilim kadın düşkün olduğuyla ilgili. Ve son olarak Osmanlı'nın yıkılmasına gelirsek 2. Selim'in geçmesi ile ilgili olabilir fakat asıl nedenleri arasında yeniçeri ocağının bozulması devlet idaresinin bozulması eğitim ve adliye sisteminin çöküşü toplumun yapısı ve yeniliklere ayak uyduraması vb. nedenler ile ilgilidir. Yorum sizin.
Y.B

16 Şubat 2014 22:09

sizin gibi zavallılar osmanlının devlet adamlığından ne anlar dünya bilim adamları dünyaya hakim olan ve bu dünyayı 600 sene idare eden bu yöneticileri tek tek inceliyor hayranlıklarını gizliyemiyor onları örnek alıyorlar sizingibi piçlerde geçmişine küfredercesine alay ediyorlar yazıklar olsun size

Adsız
19 Şubat 2014 01:13

Mehmed nasıl Fatih olmuş peki?babası ölmeden nasıl tahta geçmiş? Ondan sonra yok devletin devamlılığı felan için boğdurmuş öldürmüş hikaye...
Önemli olan Murad gibi geleceği görebilmek süleyman gibi ölene kadar tahtta oturabilmek değil...
İste bu yüzden birinin oğluna tarih Fatih sultan Mehmed Han diyor,
diğerinin ogluna sarhoş selim olay bu kadar basit...
16 Şubat 2014 04:41
Helal olsun bunu yazana

Adsız
19 Şubat 2014 22:40

süleyman büyütüldüğü gibi muhteşem bir padişah değil babası YAVUZ SULTAN SELİM'in mirasını yiyen mirasyedidir birçok seferden başarısız dönmüştür.selim gibi ayyaşı sultan yapan osmanlıyı yükselmeden çöküşe sürükleyen şehzade MUSTAFA'yı katleden biri nasıl muhteşem olur.

Adsız
20 Şubat 2014 00:07

birtek kanuni yüzünden koca osmanlıyı ipe dizdiniz kanuniye kadar osmanlı gayet iyi yürümüş şimdi yüce kitabımız kuranı kerim öldürmiyceksin diyor başka kılavuza gerek varmı kanuni kendine kimleri klavuz ettiki şehzade mustafayı boğdurdu şehzade isyan çıkarmak istese yeniçeri arkasındaymış zaten yapardı

20 Şubat 2014 00:11

Şehzade mustafa delikanlı mert harbi birsehzadedir padişah olsaydı belki de daha çok güçlenecek di osmanlı yeniçeri askerleri olması gerek askerlerdir (işde huremden gelen bu tohumlar şimdi ülkeyi yonetemiyor

Adsız
20 Şubat 2014 14:54

mustafayi oldurduyu ucun huremi ve rustem pasanin kafasini koparmak yerine onlara inandi sultan suleyman bu nasil bir babaki oz evlatlarini olduruyor gozunu kirpmadan

Adsız
27 Şubat 2014 19:49

@Ads�z

15 Mayıs 2014 19:18

arkadaşlar aslınız nerden geldiğini unutmayın.Osmanlı bizim gururla anacağımız atalarımızdır.Güney Kore nin bile bir sürü tarihi flmi var.Efsane prens,muhteşem kral,Büyük kral,denizler imparatoru vs. bizimkilerde küfür ederler. ayıp

Adsız
28 Mayıs 2014 23:36

Senin gibi Orospu çocukları oldukça Osmanlı yı da koruma ihtiyacı duyanlar olacaktır elbette.

Adsız
28 Mayıs 2014 23:43

Senin kadar salağını görmedim desem yeridir.Bilmezsin,okumazsın IQ kaç senin.Sanırım yaşın 40 ın üzerinde.Chp nin ilkokul resmi tarih kitaplarında öyle yazıyordu.İnsanların beynini yıkamak için.Hala o bilgide kalmışsın.Hem de bu zamanda.Kesin IQ çok düşük olduğuna göre ilkokulu 11 yılda bitirmişsindir.
,

Adsız
28 Mayıs 2014 23:52

Ne oldu kuyruk acın nereden.Osmanlı Atalarını mı sikmiş.gerçi yapsaydı şimdi sen piç olmazdın,soyun belli olur,ingiliz adı taşımazdın.Belki de 15-20.kuşaktan ninen Kanuninin ülkesine kattığı topraklardan birinde altına sürülen aşiftelerdendi.Soyunu araştırsan bir hani...

Adsız
4 Haziran 2014 23:07

@burcu gurelAllah razı olsun Talha beyden ve sizden zira Tarihini bilmeyen hatta Tarihi yanlış yazanlar 80 sene Milletimizide aldatmıştır,Talha bey sayesinde gerçeğini arşivleri adeta söke söke aydınlığa çıkardığında öğreniyoruz.

Adsız
4 Haziran 2014 23:30

Osmanlıdan soğudum koltuk meraklısı ibneler

Yorum Gönder

Bir google hesabınız yoksa yorumlama biçimi profilinden "Anonim" veya Adı/URL sekmesini seçin...